|
|
Réponse(s)
|
lun. 3 nov. 2003, 12:29
|
Newbie
Groupe : Members
Inscrit : 16 sept. 03
Lieu : FR
Membre no 24,866
|
Mac PC même combat... Il s'agit d'une fonctionnalité qui ne dépend pas de l'OS ni du hardware ;-) Pour ceux que ça ibtéresse, j'ai soumis le projet suivant à un programmeur de plug-in midi :
It could works like Live software by Ableton but like a midi synths controller instead of a loop sample trigger. This quantizer could only shift notes a bit latter and at least at the next 64th or the next 32th for our purpose :-))) By a "midi tonal corrector" I mean a live midi events "filter and replace" function that shifts your note to the closer one in the scale you choose in the settings menu By example if you choose C Major in your settings and you play on a "black note" on the keyboard you will hear the closer "white note" in the C major scale (before or behind according to your settings). A major idea in this two plug-ins is to enable automatic settings change along a running song both on quantize and "tonal" plug-ins settings :
Example : Scale time running settings Mesure 1 - 4 : C major Scale "corrector" Mesure 4 - 8 E Minor scale "corrector"
Quantize time running settings Mesure 1- 4 : 1/8 th live quantizer Mesure 4 - 8 : 1/2 live quantizer
|
|
|
|
Les messages de ce sujet
roselecowboy Quantize En Temps Réel Du Midi Entrant (note On) dim. 2 nov. 2003, 14:31 Franerik Si tu allais sur un forum d' utlisateurs PC, p... lun. 3 nov. 2003, 12:22 Mr.T Menfin oui Erik, le Midi c'est ni Mac, ni PC..... lun. 3 nov. 2003, 13:01 roselecowboy Merci Math. Tu as trouvé l'info que plusieurs ... lun. 3 nov. 2003, 13:45 Franerik Quand je disais que c' était un forum Mac, je ... lun. 3 nov. 2003, 14:00 Mr.T Raison de plus pour pas faire comme eux Erik... (-... lun. 3 nov. 2003, 16:33
1 utilisateur(s) sur ce sujet (1 invité(s) et 0 utilisateur(s) anonyme(s))
0 membre(s) :
|
|
|